Super weet niet wat vrouwen willen

Supermarkten communiceren simpel en helder, met één element uit hun marketingmix, zoals prijs. Maar vrouwen willen meer. Ze denken in concepten. Hoe zit het met de service? Ontvang ik een maaltijdsuggestie? Kunnen ze het ook thuisbezorgen? Waar komt het product vandaan? Supermarkten houden te weinig rekening met de wensen van vrouwen. Met een simpele promotie-actie kom je er niet. Aldus oud-Unilever-manager Mabel Nummerdor.

Reclame gericht op mannen

“Veel promotie-acties zijn te doorzichitg. Ook in de reclame gaat het volgens Nummerdor vaak fout. “Vrouwen haten het te worden geconfronteerd met het stereotype beeld van de vrouw als hulpeloos individu dat door de man van advies wordt voorzien.” De magazines van supermarkten doen het wel goed. Het zijn lifestylebladen, met tips om het leven slimmer te organiseren. Dat zou ook in de winkel moeten.

Nummerdor geeft adviezen hoe je de vrouwelijke klanten het beste kunt bespelen, of ‘’de waarde van feminiene marketing”. Ze schreef met Mijke de Vette het boek ‘Miss Marketing’.

 

Bron: Food Holland

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *