Mannen, en dan met name de jonge generatie heeft het moeilijk. Mannen zijn hun identiteit kwijt. Er is geen duidelijk rolmodel over wat mannelijkheid nu eigenlijk precies omvat, zoals hun vaders dat nog wel hadden. Mannen zijn op zoek naar hun identiteit.
Traditionele rol
Ze balanceren ergens tussen moderne en traditionele rollen. Ze zijn voortdurend bezig, gestuurd door wat ze zien in de media, met de strijd tussen de verder gaande metroseksualiteit en de wens om een echte man te blijven. Oké, metro was uit, toch? En dat is precies het probleem. Nog niet zo lang geleden was het nog in. Wat moet je nou eigenlijk helemaal als man?
Weg met de invloed van de vrouw
De marketeer staat natuurlijk klaar om de mannen verder te helpen. Of was het nu om ze verder te verwarren? We zien veel testosterongeladen campagnes passeren zoals die leuke mannen van een Jills, brede binken met androgene koppies voor luchtjes, type buurman met een bierinloopkast , en stoere terug naar basic mannen die zich ontdoen van de invloed van de vrouw, de baard laat staan en rauw vlees gaat eten. Hun boodschap: de man als jager is terug.
Mannen make-up
De moderne man heeft pakweg twee strategieën tot zijn beschikking: mee vervrouwelijken of zich een stoerder imago aanmeten. De vervrouwelijking van de man komt terug in de mode, marketing en media. In tijdschriften zijn al mannen te zien op schoenen met hakken, met een murse (schoudertas voor de man) en de mannenrok is in de H&M collectie terug te vinden. Jonge mannen kopen steeds meer cosmetica. Inmiddels groeit de markt voor mannencosmetica zelfs harder dan die voor de vrouw. De verwarring zal dus nog wel even blijven bestaan.
bron: Marketing Tribune
Dat gaat wel eens tijd worden zeker,de vrouwen zijn reeds 50 jaar vermannelijkt zie maar de broek de schoenen het mannenpak de das het hemd allemaal mannenkleding waarom zouden wij geen rokken mogen dragen ?? alleen zijn er nog geen echte rokken te koop waar een man mee buiten kan komen